ProsjektLINUX

fredag, september 26

KDE og GNOME

Igår satt jeg og testet ut de forskjellige GUI'ene man kan velge mellom på Mandrake Linux 9.1. De to som man reelt sett har å velge mellom er GNOME og KDE. Jeg har hittil kun brukt KDE, men i gårkveld prøvde jeg GNOME. Litt kjedeligere, litt mer likt Windows og veldig brukervennlig. Men det kræsja faktisk for meg... vet ikke om det var et uhell, eller om det var knyttet til GNOME... men jeg har ihvertfall bestemt meg for å holde meg til KDE nå i første omgang. Jeg lærte meg også igår hvordan jeg skal legge til nye applikasjoner i start-menyen (eller system menu som det heter på Linux) og hvordan stille inn endel andre grafiske og funksjonelle innstillinger. KDE er egentlig veldig brukervennlig, du må bare slutte å tenke Microsoft... Venter fortsatt på boka fra Mandrake dog, føler at jeg fomler litt i mørket og ikke kommer helt igang før den dukker opp. Den skal komme med Fed-Ex på mandag :-)