ProsjektLINUX

tirsdag, oktober 21

Quanta Plus Web Development

Jeg har installert Quanta Plus fra Mandrake CD'ene, det er et WEB-utviklings verktøy, og jeg har fått inntrykk av at det er et av de bedre for Linux.

Jeg trodde dette skulle fungere som WYSIWYG (slik som f.eks. Dreamveawer og Fronpage), men det var det ikke helt da... Du ser selve HTML-koden, men du kan velge koder fra verktøylinjen, så du trenger ikke fysisk skrive dem, og de vises i fargekode (hvis du velger riktig visning). Etter å ha brukt Quanta Plus noen ganger føler jeg meg litt mer trygg på det nå, og det er egentlig ganske greit. Jeg har også klart å lage et prosjekt og laste det opp på serveren, men jeg har ennå ikke klart å laste ting ned... det skal visst være en plugin kalt Cervisia, men jeg har ikke lett etter denne ennå, skal vel prøve på det til helga tenker jeg ;-)