ProsjektLINUX

fredag, november 21

Problemer med Mandrake 9.2 og nettverk

Igår installerte jeg Mandrake 9.2 på min Shuttle. Selve installasjonen gikk veldig greit, akkurat likt som 9.1, bare litt annerledes design. Da jeg innstallerte 9.1, måtte jeg manuelt legge inn driverne til nettverkskortet, det gikk veldig greit den gangen fordi Nvidia hadde en ferdig .rpm til mandrake 9.1. Desverre har de ikke en ute til 9.2, så jeg har nå den beste Linux-distroen jeg har sett, men uten nettverkstilgang... dette er jo krise!

Jeg har lest i endel forums at jeg ikke er alene, det er mange som har problemer med 9.2 og Nforce2 chipset. Jeg har funnet endel forklaringer på hvordan jeg kan legge inn noen patcher og kompilere driverne selv, men det virker litt over mitt kunnskapsnivå. Derfor vurderer jeg nå om jeg skal vente på at Nvidia kommer ut med oppdatert driver, om jeg skal gå ut og kjøpe et PCI-nettverkskort, eller om jeg skal prøve å kompilere drivere selv.