ProsjektLINUX

tirsdag, desember 9

Nvidia grafikk drivere

Etter at jeg for noen uker siden fikk Mandrake 9.2 opp og gå på nettet med mye trøbbel rundt nettverks-driverne har jeg utsatt grafikk-driveren. Uten Nvidia's driver har jeg bra 2D grafikk, men spill kan jeg bare glemme. Så i helga tenkte jeg at jeg skulle prøve å installere den. Printet ut 5-6 sider med forklaringer på hvordan jeg skulle gjøre det. Det beste forklaringen fant jeg vel egentlig hos The Mandrake eXPerience. Jeg tenkte at dette skal gå bra, jeg har jo nå lastet ned og installert kernel source slik at jeg kan kompilere drivere (måtte det med nForce2 driverne)... men nå er det tirsdag og jeg har fortsatt ikke fått dette til, installer'en fra Nvidia påstår at jeg ikke har installert kernel source, og hvis jeg har installert den, kan jeg spesifisere hvor med en parameter... problemet er bare det at jeg aner ikke hvor den ligger, eller hvor denne parameteren skal inn. Antar jeg må poste for hjelp hos MandrakeUsers.org igjen...