ProsjektLINUX

søndag, februar 29

Mozilla Firefox 0.8

På fredag lastet jeg ned Firefox og etter å ha brukt den litt har jeg funnet en ny favorittbrowser på min Fedora installasjon. Firefox er en mye "lettere" browser enn Opera, og dermed er den kjappere i oppstart og bruk på min low-spec laptop. Den mangler endel av hurtigtastene og musebevegelsene jeg savner fra Opera. "Tabbed browsing" er heller ikke bygget opp slik jeg er vant til fra Opera. Akkurat som i Mozilla 1.4 fungerer Flash dårligere enn i Opera.

Så hvorfor er den iferd med å bli min favorittbrowser? Jo nettopp som jeg sa fordi den er lett i drift på en svak maskin. På Shuttle'n min kommer jeg til å holde på Opera som hovedbrowser for der har jeg kraft nok. Vil også nevne at javamenyen til Skandiabanken fungerer perfekt på Firefox! Jeg lastet ned en RPM til Fedora fra Dag Wieers.