ProsjektLINUX

lørdag, mars 6

Firefox, Xmms og skins

Da jeg installerte Firefox på Fedora og skulle spille av webradio fant jeg ut at Totem var satt opp som default avspiller. Jeg har ikke funnet ut hvordan jeg skal endre på det, men jeg har funnet en vei rundt. Når jeg klikker på en .pls eller .m3u e.l. så valgte jeg å browse etter en applikasjon å åpne med. XMMS ligger under /usr/bin/xmms. Så huket jeg av for at Firefox alltid skulle gjøre dette. Det blir da lagret i innstillingene i Firefox så det er lett å endre i ettertid hvis jeg ombestemmer meg.

Når man laster ned XMMS via YUM så følger kun standard skin'et og Fedora skin'et med, så jeg har søkt litt og fant noen kule skins bl.a. hos Spacefem.com og GDS. Disse har jeg lastet ned tar.gz fila i folderen /home/user/.xmms/Skins(skjult mappe) og da var det bare å velge skins i XMMS. Cool :-)