ProsjektLINUX

tirsdag, mars 16

Mozilla Firefox Extensions

Get FirefoxExtensions er små plugins som du kan laste ned og installere. Det finnes over 100 slike extensions som du kan laste ned og bruke. Jeg tenkte jeg skulle nevne de jeg har lastet ned og som har gjort at Firefox nå er suverent min foretrukne web-browser:

Tabbrowser Preferences
Denne extension gir deg flere opsjoner når det gjelder tabbed browsing. Med denne kan du stille inn om linker som normalt vil åpne et nytt vindu heller skal åpnes i en tab.

BlogThis
Høyreklikk på en side og du får opp en dialog hvor du kan legge inn et nytt innlegg i din Blogger blogg. Denne har jeg savnet helt siden jeg brukte IE og Googlebar!

LastTab
Med denne extension kan du ved å bruke CTRL+TAB skifte mellom de tab's som er oppe.

ChatZilla
IRC-klient ikke så ulik den du vil finne i neste versjon av Opera.

Extensions til Firefox finner du her. De fleste extensions lagres under /usr/bin/firefox/... så du må være logget inn som root for å installere.