ProsjektLINUX

fredag, mars 26

Mozilla Thunderbird

Etter å ha brukt Evolution noen dager, tenkte jeg at jeg skulle prøve ut Mozilla Thunderbird. Jeg har brukt den en liten stund nå på XP-maskinen min, og det kommer en omtale av den på www.win-xp.no på den iløpet av helgen tenker jeg. Thunderbird laster du ned som en tar-ball og pakker ut der du ønsker å kjøre den fra, ingen installasjon. Siden jeg var lat og ikke gadd å logge inn som root, la jeg den rett og slett på /home/user/thunderbird. For å lage en snarvei, brukte jeg kommandoen ./thunderbird.

Thunderbird er en rendyrket mail-klient, så den kan ikke helt sammenlignes med Evolution som er en fullverdig PIM-løsning. Det positive ved Thunderbird er at den bruker litt mindre ressurser, når du sletter mail blir den også slettet på serveren og Thunderbird har spam-filter.