ProsjektLINUX

onsdag, mars 24

Ximian Evolution

På min Fedora laptop har jeg hittil kun brukt webmail for å sjekke mailen min, men her om dagen bestemte jeg meg for å teste ut den mailklienten som følger med distroen. Det viste seg å være Ximian Evolution. Evolution er en Outlook-kloning. Alle som har brukt Outlook vil kjenne seg igjen her. Men Evolution har mer. På Sammendrag (omtrentsamme som Outlook Today), kan du stille inn at du skal se værvarsel fra X antall byer og du kan legge inn RSS-feeds fra hvilken som helst RSS-tjeneste. Jeg har satt opp VG og Dagbladet på min.

Evolution er litt treg å starte opp på min gamle laptop, men når den først er starter, er den kjapp og fin i bruk. Litt RAM bruker den da, ca. 10 MB ser det ut til. Det som også er litt interessant er at hvis du i tillegg kjøper Ximian Connector så kan du i tillegg koble deg opp mot en Microsoft Exchange 2000/2003 server.