ProsjektLINUX

søndag, april 4

Mail-klienter

Etter å nå først ha brukt Ximian Evolution en stund, også brukt Mozilla Thunderbird på min gamle laptop, har jeg gått tilbake til webmail igjen. Hvorfor?

- Evolution fungerer veldig bra, men jeg savner det at når jeg sletter en mail, så blir den ikke slettet på serveren. Også får jeg endel spam, og det er ikke noe spamfilter.
- Thunderbird har et veldig bra spamfilter og støtter sletting på serveren... men viser seg å være utrolig treg til å tegne opp skjermbildet på min 266Mhz laptop... Thunderbird forblir min ubestridte favoritt på den ressurskraftige Shuttle'n min dog, både under Linux og Windows!
- Webmail-tjenesten til Domeneshop(der jeg har TopDogs.no domenet) er rask og har spamfilter, enkel å grei til den lille bruken jeg har på laptop'en.