ProsjektLINUX

fredag, april 9

Ny installasjon av Mandrake 10CE

Igår gikk jeg fysisk løs på Shuttle'en min med avbiter og skrutrekker. Resultatet ble ganske bra, og idag skulle jeg installere Mandrake 10CE.

Til min store overraskelse ville ikke Shuttle'n min boote på CD1... jeg viste jo at denne var bootbar, har brukt den på Virtual PC, endret litt i BIOS, men ikke pokker! Så jeg bootet opp i Windows igjen, sjekket CD'en, den så helt greie ut, sjekket litt på nettet, fant ingen med samme problem. Så sjekket jeg alle CD'ene og fant en boot-mappe på CD2 og tenkte; what the heck. Så bootet jeg på CD2 og det funka!

Installasjonen gikk greit nok, den spør tilslutt etter CD4, men siden jeg ikke er club-medlem har jeg den ikke så jeg trykket bare avbryt og installasjonen fortsatte. Etter ca 30 min var litt over 3GB med goodies installert, og maskinen bootet opp i Mandrake. All hardware'n min virka "out of the box", til og med nettverkskortet som jeg har hatt trøbbel med i tidligere versjoner, så jeg var kjempefornøyd. KDE 3.2 så lekkert ut, Mandrake KontrollSenter er blitt MYE bedre og alt var kos.

Så tenkte jeg at jeg skulle kjøre en update, jeg har jo lest at Mandrake har sluppet en 3-400MB med oppdateringer... ingen mirrors virker!?!? Vel, jeg poster på mandrakeusers.org så får vi se om det er noen triks jeg må gjøre.