ProsjektLINUX

søndag, april 18

URPMI kilder og update kilder

I helga jobbet jeg endel med Mandrake 10CE installasjonen min, den har ligget død siden påske nå. I denne og denne tråden hos MandrakeUsers.org fikk jeg endel tips om kilder og har nå fått oppdatert endel.

Det er en ulempe dog... noen av disse kildene er såkalte cooker, altså eksperimentelle oppdateringer, så jeg opplevde fort at f.eks. Nvidia-driveren min ble ødelagt og jeg fikk ikke startet X etter restart. En kjapp reinstallasjon av Nvidia-driveren og jeg var på plass igjen, men jeg lærte meg å være litt forsiktig med disse kildene.

Ellers har jeg fått installert Mozilla Thunderbird og Firefox, endel themes, GKrellM og endel fonter. Finner dog ikke igjen importfunksjonen for å importere fonter fra Windows-partisjonen min... det var jo så enkelt i MDK 9.2, men nå har jeg ikke fått det til (ennå).