ProsjektLINUX

torsdag, mai 13

Mozilla Thunderbird og lokale mapper

Nå som jeg endelig har fått Mozilla Thunderbird til å virke skikkelig på Mandrake installasjonen min, så har jeg eksperimentert litt med de lokale mappene og funnet ut noe genialt.

Da jeg satte opp maskinen sist, lagde jeg en 10GB stor FAT32 partisjon slik at jeg kan overføre filer fra Linux til XP (kjører Dual-Boot).Ved å legge de lokale mappene her, kan jeg dele på mail mellom XP og Linux siden jeg bruker Thunderbird i XP også. Jeg lar det ligge en kopi av mailen på mailserveren så lenge den ligger i mailboksen, og har satt opp slik at den slettes automatisk når jeg sletter eller flytter mailene. Siden jeg da flytter mailene over i den lokale mappen har jeg allikevel all mail tilgjengelig både i Linux og XP fra samme sted.