ProsjektLINUX

fredag, juli 16

Fedora Tracker

OK, jeg har bæsja på leggen igjen... Jeg gikk igår igang med å reinstallere den gamle laptop'en min. Tenkte jeg skulle ha inn Fedora Core 2. Vel, etter å ha installert, fant jeg ut at det er så og si umulig å få lydkortet på denne gamle haugen til å virke... så prosessen ble kort, FC2 gikk ut og FC1 gikk inn. Denne gangen har jeg vært nøye i utvelgelsen av hva som skal være med, så installasjonen ble nå på rett over 1GB.

Selvfølgelig hadde jeg glemt å ta backup av viktige .conf filer. Heldigvis har jeg notert ned det meste i denne bloggen, men yum.conf skulle vise seg å være et problem. Alle jeg fant der ute er enten utdatert eller til FC2. Og jeg finner ikke igjen den jeg hadde før. Vel, etter litt panisk leting, fant jeg en genial side kalt Fedora Tracker. Her kan du søke etter alt mulig av pakker å finne ut hvor de ligger hen, men enda mer genialt er denne funksjonen som kan bygge opp en yum.conf fil for deg basert på hva du vil ha med og hvilken versjon av Fedora. Kjører yum update akkurat nå, og dette ser lovende ut.

1 Kommentarer:

  • OK, den automatiserte yum.conf byggeren var ikke noe særlig. Den bruker kun Red Hats offisielle update-servere, som er ufattelig treige, updateringene bare hengte seg her... så nå har jeg laget meg en egen yum.conf fil som inneholder mitt favoritt mirror istedet:

    [ftp-nluug.nl-pub-os-Linux-distr-fedora-updates-1-i386-]
    name=ftp-nluug.nl-pub-os-Linux-distr-fedora-updates-1-i386-
    baseurl=ftp://ftp.nluug.nl/pub/os/Linux/distr/fedora/updates/1/i386/

    Av Blogger Gaute, @ 18/7/04 10:57  

Legg inn en kommentar

<< Hjem