ProsjektLINUX

søndag, oktober 31

Superkaramba

Hadde et par mislykkede forsøk på å installere Superkaramba og gDesklets da jeg hadde Mandrake. Nå som jeg har installert SUSE tenkte jeg at jeg skulle gjøre et forsøk igjen. Jeg fant ganske fort en RPM til SUSE. Riktignok versjon 0.34, så ikke nyeste, men jeg gikk for den for det. Installasjonen gikk greit.

Det første jeg ville prøve var å få en sånn kul værsak som forteller været. Etter litt søking på kde-look.org gikk jeg for Liquid Weather ++. Så ønsket jeg en sak som viser noen av maskinens sensorer, spesielt CPU da jeg har hatt litt problemer under Mandrake at CPU gikk i taket, maskinen ble varm og bråket noe innihampen. Testet ut noen forskjellige theme's, men endte til slutt opp med å modifisere en enkel sak som het CPU Info. Se screenshot her.