ProsjektLINUX

søndag, november 28

Snodig oppsett i SUSE

Etter at Mozilla Norge har vært så oppdatert i det siste med norske versjoner av Firefox og Thunderbird, så tenkte jeg idag at jeg skulle installere norsk Firefox på min SUSE-installasjon. Det viste seg ikke så greit... Firefox er veldig greit å installere, men den gamle versjonen som ligger inne er satt opp på en merkelig måte.

Rettere sagt, SUSE har en egen måte å installere applikasjoner på tydeligvis... Firefox, Mozilla, osv ligger ikke under /usr/lib/ som de pleier, men er spredd rundt. Alle plugins ligger i /usr/browser-plugins osv... Dette virker ikke med den norske versjonen av Firefox. Så nå er jeg litt usikker på hva jeg vil gjøre.

Jeg har også prøvd å installere DVD Styler, men det er veldig mange av independencies'ene som feiler under installasjon fra Packman, så jeg er litt usikker på om jeg gidder prøve en kompilering (har ikke funnet noen RPM's)

Dette sammen med de kræsjene jeg hadde tidligere idag, har gjort at jeg nå er litt skeptisk til SUSE. Kanskje det er på tide å teste Ubuntu Linux snart!?