ProsjektLINUX

lørdag, desember 25

Ubuntu Linux, Firefox og Java

Jada, jeg vet det nå er veldig sent på juleaften, men jeg måtte teste Maxtor 160GB USB-harddisken jeg fikk av kjæresten min idag. Den fungerte 100%. Bare plugget den i, slo på, ventet 2 sekunder og den poppet opp som en harddisk. Den var også mye mer stillegående enn jeg hadde forventet. Den er så og si lydløs, bare skurrer litt når du kopierer mye til den. Lurer på om det er mulig å skripte noe til å virke med knappen på den!?

Uansett, emnet er Java. Jeg har vanligvis aldri hatt problemer med java, men denne gangen har jeg slitt lenge. Jeg har gjort som mange FAQ's har sagt, med resultater alt fra at ingenting skjer til at Firefox kræsjer... Vel, ikveld fant jeg denne tråden med en litt annen angrepsvinkel enn de andre veiledingene jeg har lest, og gjett hva? Det virket!

Jeg har forresten også hatt problemer med XMMS... takket være den nevnte tråden fant jeg ut av det også. Siden jeg har Nvidia skjermkort trengte jeg libmikmod.