ProsjektLINUX

mandag, desember 20

Ubuntu Linux - installert, del II

Nå har det gått snart en uke siden jeg installerte Ubuntu, men jeg har ikke fått så mye tid til å teste og konfigurere... Jeg har lagt ut et skjermbilde av skrivebordet mitt slik det er nå, det blir snart oppdatert når jeg fåt på plass litt eyecandy som gDesklets. Det er endel ting som står igjen før jeg er på plass, men etter litt søking idag, tror jeg at jeg har funnet svar på nesten alle spørsmålene mine i denne: Unofficial Ubuntu 4.10 Starter Guide.

I tillegg har jeg en ekstra disk som ikke mount'es automatisk, for å gjøre det, må jeg vistnok redigere /etc/fstab. Skal teste det ikveld. Problemet mitt med gDesklets ser også ut til å være kjent, fant en fin HOWTO som jeg skal teste ikveld eller noe sånt...

Ellers må jeg si at Gnome 2.8 er lækkert! Har ikke vært noen spesiell Gnome-entusiast før, men jeg må si at dette er veldig greit. KDE er nok mer kompleks, men Gnome bare virker, themes er enkelt å installere og alle konfigureringsverktøy er enkle og intuitive. Oppsett av hurtigtaster, selv de ekstra knappene på Logitech-tasturet ble oppdaget når jeg valgte funksjon og trykket på knappen :-)

1 Kommentarer:

  • Linjen som måtte inn i /etc/fstab for å mount'e ReiserFS disken min var:

    /dev/hdd1 /mappenavn reiserfs defaults 0 0gDesklets virket også etter å ha fulgt HOWTO'en.

    Av Blogger Gaute, @ 20/12/04 23:20  

Legg inn en kommentar

<< Hjem