ProsjektLINUX

lørdag, januar 8

Flere fonter

Jeg har 645 TruType fonter som jeg brukte under Windows i sin tid. på distroer med KDE hadde KDE en genial funksjon som hentet inn alle slike fonter, men i Gnome mangler det.

Jeg leste meg til at man skulle kunne kopiere fontene til fonts:/// i Nautilus. Dette gikk ikke for meg i Ubuntu. Fontene ville ikke inn uansett hva jeg prøvde som vanlig bruker og med sudo. Så jeg søkte litt mer på nettet.

Løsningen ble å kopiere alle fontene over i mappen $HOME/.fonts og kjøre kommandoen fc-cache. Maskinen stod å tygde en god stund, og vips, var alle mine nå over 700 fonter på plass.

1 Kommentarer:

  • Genialt, hadde samme problemet. Har dessverre ikke riktig så mange fonter som deg ;)

    Izte

    Av Anonymous Anonym, @ 8/1/05 23:10  

Legg inn en kommentar

<< Hjem