ProsjektLINUX

mandag, januar 17

Openbox

Etter å ha mislykkes i å installere Fluxbox på Ubuntu, prøvd FVWM uten å bli imponert, tenkte jeg at jeg skulle prøve Openbox. Fant den i Synaptic fra en Debian kilde og installerte. Med dukket den opp i GDM (påloggingsbilde)? Neida.... etter et raskt søk, fant jeg ut at jeg må lage fila /usr/share/xsessions/openbox.desktop, og den skal inneholde:

[Desktop Entry]
Encoding=UTF-8
# Custom entry - YAY
Name=OpenBox
Comment=Finally
Exec=openbox
Icon=
Type=Application


Voila... det virker... nå må jeg bare sette meg inn i FAQ's og Doc's... Har litt lyst til å få Openbox til å virke, har sett endel skikkelig tøffe screenshots før!

1 Kommentarer:

  • PS: For å få med konfigureringsverktøyet til OpenBox, er det viktig å også installere obconf.

    Av Blogger Gaute, @ 18/1/05 08:36  

Legg inn en kommentar

<< Hjem