ProsjektLINUX

søndag, januar 16

Ubuntu i VMware

Idag installerte jeg Ubuntu på jobb-laptop'en min i en VMware sesjon. Installasjonen gikk ganske kjapt og greit. La også inn VMware Tools, måtte ha inn GCC, og på slutten av konfigureringsskriptet avbrøt jeg da jeg ikke viste path'en til noe den spurte etter. Alikevel fungerer VMware Tools som de skal. Ubuntu går utrolig fort i VMware, mye raskere enn Fedora og Mandrake! Så nå kan jeg teste litt på jobben også. Har installert Samba, Apache, PHP-støtte og mySQL. Her er et screenshot.

1 Kommentarer:

  • Glemte en detalj... For å installere VMware Tools må man gå ut av X. Det er ikke alltid like lett. I mandrake kan man bruke kommandoen init 3, men dette fungerte ikke i Ubuntu. Etter litt testing, fant jeg ut at jeg kunne bruke init 6.

    En annen løsning for Ubuntu som jeg ikke har testet, er sudo /etc/init.d/gdm stopPS: Etter installasjon, har jeg lagt vmware-toolbox til å starte ved oppstart i Gnome. Kanskje ikke den beste måten å gjøre det på, men det virker :-)

    Av Blogger Gaute, @ 16/1/05 23:35  

Legg inn en kommentar

<< Hjem