ProsjektLINUX

mandag, april 18

Kubuntu, KDE, FoX

Prøvde å oppgradere til Ubuntu 5.04 idag. Først fra DVD. Laster og installerer en god stund før jeg får noen Xorg feilmeldinger, og installasjoen blir rullet tilbake. Forsøk to blir å starte i en feilsikker sesjon og oppgradere via kilder. Maskinen laster ned nærmere 900MB med data, holder på en stund og avslutter så med en kryptisk feilmelding. Reboot'er og får en feilmelding etter login som sier "!". Ikke voldsomt informativt med andre ord. Så jeg tenkte; shit au, jeg har jo tatt backup av /home, så hvorfor ikke installere Kubuntu.

Kjører igjennom installasjon. Får noen feilmeldinger om et speil som inneholder feil, og får aldri startet X igjen... Nå er klokka blitt 22:00 og jeg er steintrøtt. Har ikke lyst til å installere vanlig Ubuntu Hoary før jeg har fått det nye WLAN-kortet, så jeg tester en ny distro som fulgte med siste Linux Magasinet, FoX - Flexible Operating System. Det er basert på FC3, men med KDE som standard skrivebordsmiljø. Rask installasjon. KDE 3.4 ser deilig ut, men uten FC3 CD'ene er installasjonen ganske skrall... tror SUSE 9.2 eller Mandrake 10.1 blir installert imorgen mens jeg venter på WLAN-kortet ;-) Da blir det Ubuntu igjen!