ProsjektLINUX

onsdag, april 20

Ubuntu Hoary og WLAN

Idag fikk jeg TopCom WLAN kortet i posten fra Elkjøp. Puttet det i og startet installasjon av Hoary. Hoary installasjonen oppdaget både det vanlige 100Mb kortet og WLAN-kortet og spurte hvilket jeg ville bruke under installasjonen. Tenkte jeg kunne teste og kjørte på WLAN-kortet. Det søkte og søkte, men fant aldri nettet mitt. Konfigurerte manuelt, men fortsatt ingen kontakt.

På dette tidspunktet begynte jeg å få litt panikk og tenkte; faen, har jeg kjøpt katta i sekken!? Så tenkte jeg, jaja, kanskje det blir bedre etter installasjon, plugget i kabelen igjen, og kjørte installasjonen på det vanlige nettverkskortet.

Jommen sa jeg smør, etter installasjon gikk jeg bare inn i nettverkskonfigurasjonen, valgte mitt SSID (hadde lagt inn MAC-adressen i AP'et mitt manuelt først) i en meny som allerede hadde funnet alle WLAN'ene i blokka og huket av for DHCP... maskinen tenkte i 3-4 sekunder, og voila; kortet var på nett :-)

3 Kommentarer:

  • Det var ikke tilfeldigvis et Topcom Skyr@cer PCI 111 kort, vel?

    Av Blogger Aleksander, @ 30/4/05 17:54  

  • Nei, nesten, et Topcom Skyr@cer PCI 154.

    Av Blogger Gaute, @ 30/4/05 22:06  

  • Dette er jo helt genialt. Har et Zyxel wlan usb adapter selv. Kjører ubuntu, ska teste ikveld og se hvordan det går. har jobba intenst med å få det til å funke i rein Debian, men har ikke fungert særlig bra..

    Av Anonymous Anonym, @ 11/5/05 13:40  

Legg inn en kommentar

<< Hjem