ProsjektLINUX

onsdag, mai 4

Ubuntu - Fluxbox og autostart

På min gamle Fedora hadde jeg en fil i ~/.fluxbox som het startup der man kunne legge inn de applikasjonene jeg ville starte opp automatisk.

Denne filen fant jeg ikke nå på Ubuntu. Løsningen min ble å endre litt i ~/.fluxbox/init. Jeg fant en linje som het session.screen0.rootCommand:. Den kommandoen som da lå der, flyttet jeg over i en ny fil kalt ~/.fluxbox/autostart.sh, og endret verdien til session.screen0.rootCommand: ~/.fluxbox/autostart.sh. Så gikk jeg inn i autostart.sh filen og la inn de applikasjonene jeg ville legge til som autostart. Alle selvfølgelig med & etter seg slik at prosessen fortsetter.

Så tilslutt passet jeg på at filen hadde riktige rettigheter ved å kjøre kommandoen chmod +x ~/.fluxbox/autostart.sh. Funker fint som bare det!